Tuesday, January 22, 2013

jenguk versi satu


Bismllahirrahmanirrahim

Menjenguk kembali
helai helai hidup sendiri
satu demi satu.

ada saat payah ; untuk membuang sesuatu,
yang tidak diingini,tapi sebati menjadi daging
dalam diri.

sungguh,waktu ini tidak mudah.
'dua' sisi warna ini ;
selalu bertengkar sesama sendiri.
menangnya ;

aku ;- samaada putih atau hitam.



kebelakangan ini,
memenangkan 'putih' adalah sesuatu yang perlu.
dan aku masih terus belajar,memenangkan 'putih'.

payahnya ; aku dah rasa.

ya, jauh lagi untuk aku sampai,
sebab tu aku kena terus berjalan,
sebab aku nak jumpa,
'Ridwana-yang-tujuannya-dijadikan.'

kamu,
doakan aku agar aku tidak jemu ;
untuk teguh berlari dan terus berjalan.

juga mohon heret aku, walau pada masa itu ; 
kudrat aku bukan lagi pada berlari dan berjalan.

22/1/2013 7.56pm

*aku rindu diri sendiri rupanya.haha

_______

"Allah,terus,terus,terus bimbing aku."

No comments: